מאי 10, 2024

שמיכת פוך הכי נעים שיש

"דובט" – Duvets מקורן ביפן, שם הם שימשו כמצעים נוספים או אפילו כיסוי ספה. שמיכה (באנגלית: Duvet) היא סוג של מיטה המורכבת מבגד שטוח פנימי, מלא בנוצות, פוליאסטר או צמר, או חלופה סינתטית מיוצרת, ולעיתים קרובות מוגנת על ידי שמיכה נשלפת או כיסוי אחר. שמיכה עשויה לכלול שמיכה אחת או יותר של בדים, גדלים, צבעים ומשקולות שונים. שמיכות שמיכה וכיסויי שמיכה הם בדרך כלל מכונת כביסה בבית, ומגיעים במגוון עיצובים וצבעים כדי להתאים את הטעם של כל חדר שינה. הם פופולריים במיוחד למי שרוצה להיות בעל סט מיטה אבל לא בהכרח יש מיטה גדולה כדי להכיל סט כזה.

אפשר להשתמש בשמיכות פוך בכל חדר שינה. הם בחירה מצוינת עבור חדרי הילדים, משום שקל לשמור עליהם נקיים וללא דמעות. שמיכה ותאום עות 'מאני יכולים לשמש בחדר השינה של ילד לספק חום, נוחות, ומקום לספרים וצעצועים. רכות זו מוגברת על ידי הנוצות למטה. סט שמיכות הוא אידיאלי לחורף, שכן הוא יכול לשמור על חדר חם ולספק בידוד נגד רצפות קרות או קירות. סט שמיכה יכול לשמש על מיטה באורך רצפה באביב ובקיץ כדי לספק את אותה חום אבל בלי מחיצות ובלגן של סט נוחות.

יש הרבה סגנונות ומחירים לשמיכות וכיסויים, אבל דבר אחד מאחד את כולם: צריך לשמור עליהם ולנקות אותם כי הם עשויים מלמטה. למטה הוא החומר השופע ביותר המשמש להכנת מנחמים ושמיכות קווליט. הוא רך, מפואר, ויכול להתאים כמעט לכל צבע. שמיכות פוך מתאימות לשימוש גם במצבים ספציפיים יותר כגון תא מטוסים או במצב חירום צבאי. הואיל והוא עשוי מלמטה, ניתן להסיר ולשטוף אותו מבלי לדאוג לפגיעה בנוצות.

יש שני סוגים. שמיכות פוך עליוניות לכיסוי ושמיכות פוך תחתונות ונתפרו לתוכן סדין עליון. לעתים קרובות יש להם מספר מוגבל של אווז למטה שכבות. ניתן להסיר ולשטוף את הסדינים העליונים, אך רק את השכבה שמתחת לסדין העליון של השמיכה ניתן לנקות.

אפשר להשתמש בשמיכות פוך בכל מצב, מיום ללילה. משק שינה מעשי במהלך הלילה לכיסוי מיטה דקורטיבי בבוקר, שמיכה יכולה להיות מותאמת לצרכים שלך. שמיכות פוך ושמיכות לא משמשות כמצעים, אם כי יש אנשים שעדיין משתמשים בהם כך. שמיכות שמיכה הן פשוט סדינים המשמשים להגנה ונוחות. שמיכות פוך היו פופולריות מאז שנות ה-50 של המאה ה-20 ונוצרו בתחילה כאלטרנטיבה מעשית ועלות נמוכה לשמיכות.

שמיכות פוך יכולות לשמש כשכבה על פני שמיכה או קווליט מסורתיים. שמיכה יכולה לכלול גיליון תחתון, אחד או שניים מגודלי הנוחות (עגול, מרובע, מלבני) וגליון עליון. סט השמיכה יכול לשמש במקום מנחם כאלטרנטיבה עליונה לכיסוי שמיכת שמיכה כבד. אנשים שלא רוצים שמיכה עבה או גיליון עליון רזה נוטים יותר לבחור שמיכה.

שמיכות פוך בדרך כלל יקרות יותר משמיכות קווליט – קווליט ומנחמים מסורתיים. שמיכות פוך בדרך כלל מגיעות בגדלים גדולים יותר, חומרים מפוארים יותר, והן ארוגות יותר מאשר שמיכות. בעוד שמיכות שמיכה נותנות את אותה רמת חום ונוחות שסוגים אחרים של כיסויים מספקים, הן יקרות יותר בשל החומרים המיוחדים ושיטות הייצור. העלות של שמיכה בדרך כלל תכסה את עלות הסט בשליש, אבל העלות של השמיכה עשויה להיות יותר בגלל תוספת שכבות של שמיכה.

שמיכות פוך הן אפשרות טובה יותר מאשר קווליט. שמיכות פוך קלות יותר משמיכות קווליט ולכן נדרשים יותר מאמצים כדי להתכונן בבוקר. שמיכות שמיכות הן גם כבדות יותר וקשה להעבירה. חיסרון נוסף בשמיכות הוא שקשה יותר לנקות אותן ולפעמים קשה לקבוע אם סיבי השמיכה נקיים לגמרי. יש אנשים שחשים שקל יותר לנקות שמיכה ויש אנשים שלא מצליחים לנקות שמיכה היטב. שמיכות שמיכה קלות לכביסה וייבוש מקלות על שמירת או מתן מתנה למישהו אחר.