מאי 10, 2024
רדיו וינטאג'

מהו רדיו וינטאג'?

לפני שאתה קונה רדיו וינטאג', חשוב להבין מה הם. תוכל ללמוד עוד על סוג זה של רדיו ממאמר זה. תוכלו גם לגלות איפה אתה יכול לקנות אחד וכיצד לתקן את זה. מאמר זה צריך לענות על כל השאלות שלך. כאן נדון מהו רדיו וינטג', מדוע כדאי לרכוש ואיפה למצוא אותם. ברגע שאתה יודע מה זה רדיו וינטג', יהיה לך קל יותר לקבל החלטה.

מה הם מכשירי רדיו וינטאג'?

מה הם מכשירי רדיו וינטאג', אתם שואלים? יתכן שאתה שואל את עצמך את השאלה הזו מכיוון שהם נדירים מאוד ואספנים. ראשית, עליכם לדעת כי מכשירי רדיו עתיקים הם מכשירי רדיו ישנים שכבר אינם בייצור. גילם הופך אותם לאספנים ובעלי ערך, מכיוון שהם כה נדירים. מקלטי רדיו יוצרו בתחילה עם קוהרר ולוח צליל. הם יכלו לקבל רק שידורי גל רציף של מורסקוד או סי-וו. מאוחר יותר, הטלפוניה האלחוטית אפשרה לשלוח ולקבל הודעות באמצעות מכשירים אלחוטיים. הם יכלו רק לשלוח וקיבלו שידורי גל רציפים עד תחילת 1990. הם יכולים גם לקבל רק מורסקוד או אות כצלצול.

מכיוון שאין דרך לדעת אם רדיו וינטג’ שרד, עדיף לתקן אותו על ידי איש מקצוע. זה קצת שונה מתיקון ציוד אחר, אבל זה חיוני לתיקון רדיו הבציר שלך. עליך לקחת בחשבון כי מכשירי רדיו וינטג’ יוצרו כאשר האלקטרוניקה עדיין מפותחת. בגלל זה, היה קשה לתקן אותם מכיוון שאנשים עדיין למדו טכנולוגיה חדשה. באותו זמן, סטנדרטים מתחרים התעוררו ומתו. בסופו של דבר, התקדמות עצומה נעשו רק כמה שנים קצרות.

אתה צריך לדעת את היצרן של הרדיו, בנוסף למספר הדגם שלה. אתה יכול לזהות רדיו על ידי התבוננות בתווית שלו או במספר הדגם בארון. לפעמים, למכשירי רדיו יש שמות במקום מספר דגם, כמו קרוסלי אף-5-טו, או " השף המוזיקלי."

האם מכשירי רדיו וינטג’ עדיין שווים לקנות?

אלה הם הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת רדיו וינטאג:

ראשית, הקפד לבדוק את אספקת החשמל. מכשירי רדיו ישנים לרוב אינם מצוידים בשנאי בידוד. זה יכול לגרום לזעזועים חשמליים ומסוכן. מכשירי רדיו אלה כבר מחוץ לשירות במשך זמן רב. כמו כן, עליך לזכור כי אספקת החשמל עלולה להיפגע מחימום יתר, מה שעלול לגרום למות הרדיו. קיצור קבלים עלול לגרום נזק חמור לרדיו ואפילו לשריפה.

מצב הוא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר אתם מחפשים רדיו עתיק. הערך ההיסטורי של מכשירי רדיו שנעשו בשנת 1950 ו -60 הוא גבוה יותר מאשר אלה שנעשו היום. מצבו של הרדיו יקבע גם את ערכו. יש אנשים שאוספים עתיקות כדי להציג את טעמם האמנותי, בעוד שאחרים משתמשים בהם למטרתם המיועדת. העדפותיו של הפרט יקבעו בסופו של דבר את ההחלטה הסופית. להלן מספר טיפים שיעזרו להחליט אם כדאי לרכוש מכשירי רדיו עתיקים.

– בדוק אם יש סימנים. ניתן לזהות את יצרן הרדיו לפי מרכיביו. לעתים רחוקות, אתה יכול אפילו לזהות את הרדיו על ידי מרכיביו. עם זאת, רוב מכשירי הרדיו הבציר מיוצרים עם חלקי חילוף אקראיים. תיאור הרדיו יכול לתת רמזים לגבי הסימונים ברכיבי הרדיו העתיק. למרות שאולי לא ניתן לזהות רדיו ישן יותר, עדיין תוכלו למצוא רמזים לגבי ההיסטוריה שלו.

איפה אני יכול לקנות רדיו וינטאג'?

אתה יכול לבחור רדיו וינטג נדיר או זול כאשר אתה מחפש לרכוש אחד. דגמים ישנים הם בדרך כלל היקרים ביותר ויכולים לעלות כמה מאות דולרים, בעוד שניתן לרכוש מכשירי רדיו משנות ה -1970 ומוקדם יותר בפחות מ -20 דולר. כמו בכל פריט עתיק, חשוב לדעת את מצב הרדיו לפני ביצוע רכישה. אם אינך מוצא רדיו במצב הרצוי, בקש מהמוכר לשלוח תמונות או סרטונים נוספים.

ישנם דגמים ומותגים רבים של מכשירי רדיו וינטאג' למכירה, כולל אלה המיוצרים בשארפ, פילקו או פנסוניק הלאומית. רוב הדגמים האלה נמצאים במצב מצוין, אם כי הם עשויים להיות כמה פגמים קוסמטיים. יתכן שתמצא גם מכשירי רדיו שכבר אינם בייצור אך עדיין עובדים. ישנם גם דגמים נדירים שתוכננו לעבוד ולהציג כאביזר דקורטיבי, ותוכלו למצוא מגוון רחב של מותגים ודגמים.

אם אתם מחפשים רדיו וינטג’ עובד עם אסתטיקה ייחודית, תוכלו לחפש באינטרנט דגם פנסוניק מחדש 6137 תוצרת יפן. רדיו זה שתחילתה 1970, והוא עדיין במצב מצוין. הוא מגיע עם רצועת נשיאה וסוללה, אך אחרת הוא במצב טוב. אתה יכול גם למצוא רדיו דומה באיביי, 1974 עידן החלל וינטג’ סאונד רדיו.