מאי 9, 2024
תפילין בר מצווה

התהליך של לבישת תפילין בבר מצווה שלך

תפילין היא קבוצה קטנה של קופסאות עור שחורות המכילה מגילות קלף חקוקות בפסוקי תורה. יהודים בוגרים שומרי מצוות לובשים אותם בתפילות הבוקר של יום חול. הארגזים האלה הם חלק מטקסים יהודיים. בואו נסתכל מקרוב על התפילין. למידע בסיסי עליהם, אנא קרא הלאה.

תפילין נענדים על שתי זרועות. אחד קשור סביב שרירי הזרוע והשני סביב המצח, מול הלב. שתי הרצועות מתחברות בצוואר. הרצועה הראשונה הולכת סביב הזרוע הימנית; השני עוטף את הזרוע השמאלית. הרצועות קשורות עם קשר מיוחד ולתלות על החלק הקדמי של הראש. הרצועה השנייה קשורה בזרוע שמאל, והשלישית פצועה בחלק האחורי של הראש.

הרצועה הראשונה עוטפת את הזרוע השמאלית. הרצועה השנייה עוטפת את שרירי הזרוע. הרצועה השנייה מחוברת בחלק האחורי של ידך. התפילין שחוקים בקו השיער. התפילין היא מסורת ביהדות. הטקסט של התפילה על המגילות נכתב ביד, והוא מקובל באופן חלקלק. עבודתו של סופר יכולה לקחת עד 15 שעות. בטקסטים של התפילין יש 3188 אותיות.

המילים מהתורה מונחות בין שתי עיניים על התפילין. בגדים קדושים אלה נקראים פילאקטריות. השם שלהם מגיע מהפילקטריון היווני שפירושו ”רצועות לראש שלך”. הם מהווים סמל לקשר אלוהי, והם נלקחו מילולית על ־ ידי הפרושים והקראים. בימי הביניים לבשו תפילין על הזרוע.

פילאקטרה היא תרגום שגוי של המילה ”פילאקטרייה” שפירושה ”שומרים”. המילה phylactery היא מגן או הצבת השומרים. המילה pulaktrion היא שומר או פוסט. אם אינך בטוח מהו המונח, תוכל להיוועץ בספר יהודי ולברר.

גבר שלובש תפילין חייב להיות זכר. הוא חייב להיות יהודי. בכמה מסורות בשסידית, התפילין נלבשות לראשונה ביום הבר מצווה. חשוב לאכול שלושה ריבועים לפני שאתה שם תפילין. במהלך שירותי הבוקר, גברים הניחו אותם על ראשם או זרועם. ניתן ללבוש את התפילין גם בשבת.

תפילין נלבש בדרך כלל על ידי גברים למטרות דתיות. ניתן ללבוש את התפילין בחלק העליון של הראש. הם עשויים מעור והקופסאות עשויות מעור, שהוא חומר באיכות גבוהה יותר. מגילות אלה מספרות את סיפורי הניסים שנעשו לעם היהודי ונכתבו על ־ ידי סופר מוסמך. במהלך הטקס, אדם יקבל ארבעה קטעי תורה וכן את התפילות המקבילות בתפילין שלו.

אדם הלובש תפילין חייב לשמור על תשומת לב מרוכזת כלפי אלוהים. בעודו לובש תפילין, עליו להימנע מהסחות דעת ומהתקדמות קלה, שהם סימנים למחשבות טמאות. בכל עת, התפילין חייבים להיות נקיים באופן חלקלק. אין ללבוש תפילין על ־ ידי אישה שדעתה מוסחת או שאינה מסוגלת לקיים את הטקס.

החוק מחייב בנים ללבוש תפילין בעקבות בר המצווה שלהם. אם בנות רוצות, הן יכולות גם ללבוש אותן. תפילין מתאים גם לבנות וגם לבנים, כל עוד הם באיכות טובה ועשויים מעור טלה כשר. רצועות התפילין צריכות להיות חזקות מספיק כדי למנוע מילדים לשבור אותן או לפגוע בהן. פריטים אלה צריכים להישמר מחוץ להישג ידם של חיות מחמד.

גברים ונשים כאחד נדרשים ללבוש תפילין כחובה דתית. נשים נדרשות לדקלם את השאמה ולשמוע את השופר. בעוד שעל הגברים ללבוש ציצית, על הנשים גם ללבוש תפילין ולדקלם את השמה. אף ־ על ־ פי שמספר מסורות יהודיות אוסרות על נשים ללבוש תפילין לגמרי, נשים עדיין חייבות לעמוד בדרישות ההלכתיות אם האשה מעוניינת לציית לדת.

יש יהודים שלובשים תפילין בתפילות הבוקר. הם לא יכולים ללבוש אותם בזמנים אחרים של היום. הם גם נדרשים לדקלם את הברכה מעל הראש-תפילין אם הם לא מדברים על נושא קשור. בדרך כלל, האישה נדרשת ללבוש תפילין לתפילה. התפילין, או החזית, חייבים להיות בקשר עם המפרץ.

למידע נוסף על תפילין, לחצו כאן: תפילין לבר מצווה מחיר באתר "תפילין ירושלים"