מאי 10, 2024

האם כדאי לרכוש מערכת אוסמוזה הפוכה? ‏

מערכת אוסמוזה הפוכה הופכת מים טמאים למי שתייה נקיים ובטוחים. טיהור המים הוא אחת הדרישות החשובות ביותר בחיי האדם, וזמינות המים הנקיים מוגבלת יותר ויותר. מערכת אוסמוזה הפוכה היא דרך נוחה לנקות מים לשימוש ביתי. זה עובד על ידי הסרת מזהמים ומינרלים מהמים. ניתן להשתמש בו גם לתהליכים תעשייתיים כגון שטיפה וקירור. יתרה מזו, מערכת זו מאפשרת למשתמשים ביתיים להסיט שפכים למטרות אחרות, כגון כביסה וגינון. בדרך זו, אתה יכול למחזר ולהפנות שפכים, ובכך להפחית את צריכת המים.

מערכת אוסמוזה הפוכה צריכה להיות בגודל המבוסס על כמות המים המטוהרים שמשק הבית זקוק להם. המערכת אמורה לספק 800 ליטרים של מים מטוהרים בתקופה של 24 שעות. בין אם השימוש במים נמוך או גבוה מזה, עליך למצוא את המערכת המתאימה לצרכיך.

למערכת אוסמוזה הפוכה יש מספר מסננים. רוב המסננים מסירים את רוב המזהמים, אבל לא את כולם. ישנם גם מסננים מיוחדים שמסירים חומרים מזהמים ספציפיים. בנוסף, מסנן תזכורת יכול להוסיף סידן ומגנזיום למים המטוהרים. זה יאזן את רמת החומציות של המים.

חלק מהמערכות הללו משתמשות במסנן פחמן מופעל כדי להסיר עקבות של מזהמים אחרים מהמים. כימיקלים אלה כוללים חומרי הדברה וקוטלי עשבים. בעוד שיש כמה מערכות שמחדשות את זרימת מי הפריקה, לסוג זה של מסנן יש רמת טומאה גבוהה יותר. לכן, אם אתה מתכנן להשתמש במים ממסננים אלה לבישול או לשתייה, בחר באחד עם מסנן תזכורת כדי למנוע כל זיהום נוסף במים.

מערכות אוסמוזה הפוכה נועדו להסיר יונים מומסים וחלקיקים מנוזלים. תהליך זה הופך את המים ליותר ראויים לשתייה. עם זאת, מערכות אוסמוזה הפוכות רבות מסירות גם מינרלים יקרי ערך מהמים. מערכת אוסמוזה הפוכה יכולה גם לטהר נוזל לשימוש כאלטרנטיבה למים בבקבוקים.

מערכת אוסמוזה הפוכה היא השקעה שתימשך עשרות שנים. בעוד שהיא יקרה יותר מרכך מים ממוצע, מערכת מתפקדת במלואה יכולה לחסוך לך מאות דולרים בטווח הארוך. מערכות אוסמוזה הפוכה דורשות תחזוקה שנתית ובדיקות דליפה כדי לוודא שהם מבצעים בשיאם.

ניתן להתקין מערכות אוסמוזה הפוכות על ברזים או מתחת לכיור. מערכות אלה קלות להתקנה ויש גלאי דליפה. התקנתם בכיור נוחה גם היא, שכן ניתן להשיג בקלות את יסודות הסינון. שינוי מסננים הוא פשוט, וניתן לשנות אותם בעזרת חיבור מסתובב. הם גם דורשים ניקוי אינטנסיבי תדיר, אבל תחזוקה זו אינה קשה.

לחץ מים נמוך יכול להשפיע על הביצועים של מערכת אוסמוזה הפוכה. אם לחץ המים שלך נמוך מדי, זה יגרום לרמות גבוהות יותר של מים משתחררים מהמערכת. אם יש לך לחץ מים נמוך, אתה צריך לבדוק את לחץ המים של המערכת שלך על ידי יצירת קשר עם רשות המים המקומית שלך.

מערכת אוסמוזה הפוכה יכולה להימשך 15 שנה או יותר. עם זאת, חשוב להחליף את המסננים או הממברנות באופן קבוע כדי לשמור על ניקיון המים. אם לא תצליח לעשות זאת, איכות המים עלולה לרדת. בדומה לכך, מערכת אוסמוזה הפוכה יכולה גם להפחית את איכות המים.

אוסמוזה הפוכה פועלת על ידי דחיפת מים מתמיסה מרוכזת מאוד לתמיסה מרוכזת הרבה פחות. ממברנה חדירה למחצה מפרידה בין שני מיכלי המים. מולקולות מים שנדחפות דרך הממברנה נודדות באופן טבעי לתמיסה בריכוז נמוך יותר של מלח.

תוחלת החיים של מערכת האוסמוזה ההפוכה תלויה בתחזוקתה ובהחלפת סינון. אם אתה עוקב אחרי האימונים הטובים ביותר, אתה צריך להגיע לכל מקום מ 10 עד 15 שנים של ביצוע עליון מתוך מערכת RO שלך. זכור לרכוש מסנני החלפה משקע מוסמך. שימוש במסנני החלפה נחותים עלול לפגוע במערכת האוסמוזה ההפוכה שלך ולהפחית את יעילותה.

מערכות אוסמוזה הפוכה הן דרך חזקה לטפל במים. הם מסירים מזהמים ממים לא מסוננים ומאכילים מים. בגלל שהם משתמשים בלחץ, הם מכריחים מים דרך הממברנה. מה שנשאר מאחור זה מלח, שזורם דרך צינור ניקוז. מי הפסולת האלה ידועים כ ”שטיפה לאחור”. מערכות אוסמוזה הפוכה גם מועילות לטיפול בפסולת משום שהן לא מכניסות כימיקלים חדשים לאספקת המים שלך.

מי אוסמוזה הפוכים זולים יותר ממים בבקבוקים, ואתה צריך להחליף את המסנן שלך רק כמה פעמים בשנה. ובגלל שזה כל כך זול, זה ישלם על עצמו בעוד כמה שנים. בנוסף להפחתת חשבונות המים שלך, מי אוסמוזה הפוכים הם אידיאליים לבישול ושימושים אחרים.